Przejdź do treści

Zawodowa Szkoła Hipnozy i Hipnoterapii

Niepubliczna Placówka Oświatowa MEN

  • O nas
    • Wstęp i misja
    • Informacje prawne
    • Program nauczania
    • Jak sfinansować swój kurs hipnozy?
    • Kontakt
  • Szkolenia
  • Trenerzy
  • Artykuły o hipnozie
Reverse Speech

Reverse Speech cz. 11

METAFORY – ARCHETYPY UMYSŁU?

Prawdopodobnie najbardziej znacząca obserwacja, jakiej dokonałem podczas przygotowywania mojej książki, dotyczyła metafor.

Poczynając od roku 1984, kiedy to rozpocząłem swoje badania, zauważyłem, że w niektórych wstecznych frazach pojawia się wiele niezwykłych słów i mitologicznych motywów. Odnoszą się one do raju, Kamelotu i Merlina, szatana, Lucyfera, wilków, orłów, świstu wiatru, latających spodków, a nawet Hitlera i nazistów, i wielu, wielu innych pojęć kulturowych.

Po raz pierwszy natknąłem się na to zjawisko w czasie badania muzyki i audycji radiowych z lat dwudziestych. Wsteczne frazy, jakie tam odnalazłem, wskazywały, że metafory nie były cały czas takie same, ale zmieniały się w miarę upływu lat. Na przykład dość często badając muzykę i audycje z lat dwudziestych i trzydziestych spotkałem się ze słowem „Jezus” lub „Lucyfer”.

W popularnych nagraniach z lat czterdziestych i pięćdziesiątych odnajdywałem słowa „nazizm” lub „Hitler”. Natomiast w nagraniach z lat sześćdziesiątych, siedemdziesiątych oraz z początku lat osiemdziesiątych odnalazłem takie słowa jak „szatan” i „świst wiatru”.

Przypuszczam, że powyższe wyrazy były w pewnym stopniu zapowiedzią pewnego rodzaju religijnej histerii. Tak więc napotkałem nowy problem. Co znaczyły te słowa?

Swoje badania w tym kierunku zacząłem od przestudiowania pism religijnych, co w konsekwencji doprowadziło mnie do prac Karla Junga, który na początku lat dwudziestych naszego stulecia badał mitologię i metafory. Jego prace bardzo mocno mnie zainteresowały, ponieważ między nimi i moimi odkryciami było wiele podobieństw.

Metafory występujące we wstecznej mowie były także obecne gdzie indziej, a mianowicie w snach. Jung przypuszczał, że metafory są archetypami naszego umysłu. I chociaż w tamtym czasie nie wiedziałem dokładnie, co to znaczy, wskazało mi to nowy kierunek badań.

Ponownie zacząłem przeglądać wszystkie swoje zapiski w poszukiwaniu odpowiedzi.

Data publikacji 30 marca 20082 lipca 2009Autor adminKategorie Reverse Speech

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis: Reverse Speech cz. 12
Następny Następny wpis: Reverse Speech cz. 10

Hipnoza

  • Hipnoza- dynamika transu
  • Hipnoza podprogowa (energetyczna)

Fenomeny hipnozy

  • Kurs regresji i kronik Akasha (2023)
  • Hipnoza a intuicja w biznesie (telepatia i jasnowidzenie)
  • Potęga podświadomości

Migawki z warsztatów

Copyright © Hipnoza - Grzegorz Halkiew. Projekt i wykonanie: www.mistan.pl